שמני בישום ארומטיים

מפיץ ריח חשמלי לבית

שמני בישום ארומטיים ואתרים והשפעתם

שמים ארומטיים ואתריים מופקים מתמציות פרחים וצמחים . במהלך ההיסטוריה נעשה שימוש נרחב בתמציות פרחים וצמחים לרפואה , מזון ובישום , שמנים ארומטיים ובכלל חוש הריח הינו דבר רוחני ונעלה בתרבויות השונות, גם ובפרט ביהדות  בבית המקדש נחשבה עבודת הקטורת למעולה ביותר שבקורבנות לעבודה החשובה והנחשקת ביותר בעובדת הכוהנים עד כדי שהיו עורכים הגרלה מי יקריב את הקטורת רק בקרב כהנים שעוד לא זכו בכך , שכן סגולתה למקריבה הייתה עשירות. בתלמוד הבבלי מספור שכאשר היה בית המקדש קיים לא הזדקקה אף אישה בירושלים וסביבתה להתבשם כלל.

שמנים ארומטיים בעלי ניחוחות שונים ומגוונים  מסיבה זו לעיתים נעשה שימוש בערבוב של כמה סוגים תמציות פרחים או צמחים ליצור ריח חדש ומאוזן מבחינת  הניחוח והתחושה אליו הרוקח שאף להגיע ברקיחתו. עשוי מצמחים שונים, פרחים ולעתים פירות. לכל ריח יש השפעה משלו על הגוף ועל הנפש, רוגע , שמחה, ריכוז ויצריות כזו או אחרת ולכן כול ניחוח מקבל שימוש אחר בהתאם לסגולותיו ומנוצל למטרות לפי סגולתו.

למשל ניחוחות לבנדר והדרים יש פן מרגיע והשפעה נטולת מתח על הנפש והגוף מורידים תחושות מתח וחרדה. שימוש בריחות אלו ובשמניהם מעלה הצלחה גם בטיפול ארומתרפי וגם על ידי הניחוח והפצתם על ידי דיפיוזרים או מפיצי ריח מסוגים שונים אל תוך חלל החדר.

שימוש בניחוחות אלו מביאים לידי ערנות וריכוז גם הם בשימוש גבוהה מאוד בקרב משרדים ומקומות עבודה שונים ניחוח האקליפטוס וגם עץ התה ועוד רבים מביאים איזשהו ניחוח והרגשת טריות  אוורירית המניחה את הדעת ונותנת לאנשים נחת רוח, ערנות, אנרגטיות ורעננות.

השימוש בשמנים ארומטיים ואתרים טובים מסייעים גם בנשימה סדירה קלה וטובה יותר – וזה פשוט כשהמוח מקבל איתותים חיובים מחוויית הניחוח הנעים אנחנו פשוט נושמים בצורה קלה יותר דבר שמסייע לאורך חיים בריא ונכון. שמנים ארומטיים גם דוחים את המזיקים והמעופפים שכולנו לא אוהבים בחללי המגורים ועבודה כמו יתושים וזבובים.

ארומתרפיה – שימוש בשמנים אתריים וארומטיים

ארומתרפיה היא טיפול שונה ניצול שמן ממוקד ממוקדת. סוג זה של שמן מצויר מצמחים, פרחים, כמו גם עשבי תיבול. ביסודו, ארומתרפיה היא טיפול דרך ניחוחות המאזנים את הגוף ואף ריפוי.

המקור העתיק ביותר  ככל הנראה של ארומתרפיה התגלה במצרים העתיקה לפני כמה אלפי שנים , אך גם בסין והודו השימוש בצמחים ופרחים בצורת תמציות קיימת כבר מאות שנים. בדרך כלל מדובר בטיפול ארומתרפי כעיסוי העור בשמן אתריי או ארומטי.  ניתן גם לעיתים לאדות או לשרוף את השמן על גבי נר או באידוי קר על ידי דיפיוזר חשמלי שנחשב לבריא יותר וגם ממצה את החומר בצורה טובה הרבה יותר מאידוי חם.  לעתים ורק  על ידי רופא מוסמך ניתן לצורך את השמן דרך הפה כתחליף לתרופה , אך רוב השמנים אינם לאכילה ועשויים להיות מסוכנים ( בשל הריכוז הרב או סיבות אחרות)  ואין לצורך מהם רק על ידי התייעצות ומרשם מרופא מוסמך בתחום.

בישום לעסקים

כתיבת תגובה

התקשר עכשיו